178207Nu sitter jag och dessa 3 hemma hos ...

dsc00047 (MMS)

178207Nu sitter jag och dessa 3 hemma hos mig och förar innan vi ska ut :) tagga:D

fotball and time for a drink

Hellloo,
Idag har vi kollat på fotbollstuneringen champen som idag gick av stapeln och samma avslut som förra året blev det idag med och samma lag i finalen. Jag tyckte då att fel lag vann, men men hade jag vart med hade det ju vart andra bullar... eller?

Ikväll är det efterpärla på Victoria för alla som spelat och tittat på tuneringen så det är där vi kommer hålla till, så snart är det taco och föra som gäller :)

Trixie säger Hej hej :)

Lyckdes hamna på 1 bild på trixans kamera från Vickan i Lördags haha

Jag på fotbollstuneriingeeeeen av de 2 bilder som togs haha

Freppa Jesper och Max som ställde upp som "sjukvårdare" :D

trizzy

krya på dig nu min sjukling

Älskling du är bäst <3

dsc00043 (MMS)

har är andreas världens sötaste hundar :)

dsc00042 (MMS)

Spain, 10days of rehab

När jag kommit hem från underbara grekland var det bara att packa upp, tvätta och packa om. Inom några timmar väntade SPANIENS MALLORCA!  När jag kom kom min älskade älskling som jag saknat så otroligt mycket hem till mig och sen stund senare Trixielicious. Jag och Andreas åkte på kvällen hem till honom då jag skulle få låna en resväska eftersom mamma råkat proppa förådet fullt med prylar och lämnat min resväska längst in.  Jag fick återigen se hans underbart söta hundvalpar som bara blir sötare och sötare. Nu var de inte som små råttor som bara låg och sov, utan hade öppna ögon och försökte ta sig fram på ostadiga ben med lockigpäls. Dom ser ut som små hundar som skulle kunna pryda ett vykort!

Jag sov kvar hos mitt hjärta och tog mig på morgonen hem för att åka till flygplatsen. Resan var jätteskön och det kändes ovant att kunna lägga sig och sova ut istället för att vara vaken hela natten och morognen som tidigare 16dagar. Tråkigt nog bråkade jag och mamma några gången men bortser man från det var spanien resan kanon. Vi bodde på världensfinaste hotell med jättegod mat buffé till både frukost och middag. På frukosten fick man även champagne om man ville - dock ingen höjdare på morgonkvisten enligt mig!
 Jag shoppade även i spanien, både de jag shoppade där och i grekland kommer upp i kategorin in my wardrob senare :) dock inte resepresenterna jag köpte till mina vänner och alla miljoner vykort jag skickat till mitt hjärta från öarna, hihi

Underbar sommar änsålänge måste jag i allafall medge, men den är långt ifrån över!

IOS, party like there is no ending

IOS, party like there is no ending. Det finns helt ärligt inget slut på partandet på IOS. Till skillnad från stockholms krogar börjar festen i grekland vid 2 tiden och fortsätter lååångt in på morgonen vid ca. halv 10 tiden.

Det var sjuktkul och det är bara att köra ourstyle, från festen- sova en timme- sedan stranden. Eller helt enkelt bara gå direkt till stranden.  jag sov ca. 1-2 timmar om dagen på IOS förutom en natt när jag somnade när jag stog i duschen trots att jag hade vattenstrålen rakt i ansiktet... Det fick bli vilodagen.

Annars var det crazy speciellt med en galen Christian som alltid hamnade i trubbel och blev jagad av hotellvakten och rullade i åsnebajs ned för ett stup.  Han överlevde med skrapsår och ömhet i kroppen och ställde sig direkt på dansgolvet. Han gjorde sig även den vänligheten att väcka mig direkt när jag somnat varje /natt/morgon.  liksom såhär ; först följde han mig hem, gick ned och festa lite snabbt och gick upp till mitt hotell och väkte mig. Väldigt snällt - tack din häst :)

Ios var i alla fall GRYMT! Vi hörde ett X-antar männiksor som sa att de åkte till Rodhos på semester och till Ios för att parta så står ni någonsin i valet o kvalet mellan Rodhos och Ios vet ni nu garanterat vad ni ska välja!

Från att stannat på IOS 6 dagar åkte vi till Vackra Santorini överdagen, gjorde stade och tog nattbåten till Aten där Shopping och Sightseeing väntade samt sista natten på ett lyxhotell i förstaklass för mig, Sara och Louise. Tycker synd om de andra som hamnade i slumm delen och det första dom fick höra var " gå inte ut på denna gata för här blit folk knivhuggna och mördade". Tips nr 2. Bo i den finare delen i Aten om ni åker dit!

Ett stort tack till alla underbara vänner som gjorde resan oförglömlig. sjukt galet,kul och spårat!

några av alla 3500 bilder...

Detta är endast några av de bilder jag fotat :)

Paros, musik party and rock n' roll

Paros, famlijevänligheternas ö - ön för att ta det lungt och om du ska festa, så finns de en klubb där ALLA, preics ALLA är. The Dubbliners.  Paros var i all fall underbart, på alla öar utom IOS hyrde vi moppar för att få ut det bästa möjliga av öarna vilket är något jag verkligen rekomenderar för alla som någon gång ska till grekland, för party eller semester spelar ingen roll. Just Don't drink and drive.

På paros slog min sjuka till dag nummer 2 och även samma dag som Ludde Bratt, Kevin krooks, Frekdik thor och Adrian Sillberman mötte upp oss och joinade gruppen igen.  Jag stannade hemma då jag mådde sjukligt dåligt och sov länge för att bli av med allt, men det blev jag inte för sen kom hostan.

På Paros träffade vi en 30 årig Louis som lämnad England då han blivit dumpad av sin flickvän. Han spelade gitarr och sjöng för oss medan havet brusade mot stranden och när solnedgången var som vackrast. Han följde även med oss vidare till nästa destination.

Iväg från Paros bar det mot Ön vi sett fram emot och sparat till sist - IOS! På ios skulle vi möta upp 10 grabbar till som fick vårt gäng att bestå av 29 människor, SÅ NICE!

" mykonoooooos" - let's put your hands up in the air for, "mykonooos"

Mykonos var undebart, det första som mötte oss var galna hotell ägare som hoppade på oss om att deras hotell var bäst och ett gäng lyxbåtar där ryknena om vilda fester till kvällen skulle äga rum.Väl framme på vårt hotell var utsikten och rummet kanon och vi kunde äntligen slappna av efter en ruff night.

Mykonos bjöd på mysiga gator, världens 4e vackraste strand engligt flera resemagasin och parynätter och en hel del ozu för vissa av oss.  Mykonos var ändå inte, enligt mig, fantastiskt. Det är en ö man stannar på i max 2 dagar och festar för att sen bege sig vidare, luffande till nya platser och öar.

Jag och Louise träffade även en movie maker som gjort en massa kända filmer som ex. The blackbook och en manuscript writer som tyckte det skullle bli kul att vi skulle till USA nästa sommar och sa att de kunde fixa statist roller till oss om vi ville vara med i någon film, det tackar man ju inte nej till! :D

Ett dansgolv fullt med människor och en bardisk med dansande Svenska tjejer blev vardagsmat, lika som ett last years trip in crazy Italia.  Vidare från mykonos kom  PAROS.

dondé esta our luggage? comprende señor?

Idag är det exakt 1 månade sen resan till Grekland bar av, och hur lyckat och under bar blev inte dessa 16 dagar med underbara människor? jo väldigt!

Det blev kaos när jag och Louise landade vid 18tiden på flyplatsen i Athen. Vårt bagage var nämligen inte med vårt plan från münchen... Inte nog med att vårt bagage var borta så skulle vi hinna med en båt till ön Mykonos vilket troligen inte skulle hända då strejken bröt ut samma dag och hela Pireus hamnen var bombarderad av demostranter och alla båtar var inställda. Vi begav oss till Hamnen Rafina istället, chekade in på ett hotell som kostade skjortan och ringde till flygplatsen för att medela vart de skulle leverara vårt bagage när det anlände till Grekland.

Ständigt fick vi nya tider då våra väskor skulle komma, och var därför uppe hela natten och ringde och pratade med flygplatsen vilket bidrog till en ganska så vädligt dyr telefonräkning från min sida... Med en Hostande och jättesjuk Louise som senare skulle smitta oss alla 20 som var på grekland så var det viktigt med medicinen i resväskan, och äntligen 12 timmar efter första tiden vi fått kom äntligen vårt bagage och resan till gay och jet-set ön Mykonos bar äntligen av så vi kunde möta upp de andra.

home sweet home and continue to party like a rutin

Nu sitter jag här nyvaken och har sovit länge för första gången på... väldigt länge! underbart! Igår skulle jag och Louise ladda upp bilderna från Grekland resan men det blev ngt fel på min dator så hon har tagit med sig minneskorten hem och ska fixa det, så tills vidare får ni nöja er med ett reseinlägg utan bilder, som kommer sen!

Sen jag kommit hem har veckan vart rolig med påhitt, i måndags var jag Trixie, Andreas,Max, Simon,Freppa,Jesper och Mattias vid ett hus max var husvakt till vid Igelviken och hade kul, kvällen inehöll allt möjligt och var bara allmänt trevlig och rolig.

På tisagen höll vi till hemma hos mig och kvällen utföll på ungefär samma sätt och på Onsdag morgonen kom även Louise hem till mig och så kollade hon jag och Trixie på film hela dagen tills att jag somnade i soffan på kvällskvisten.

Berättar om grekland efter att jag sagt hej då till Louise! :)

hej mina kära vänner, nu har jag äntligen ...

dsc00032 (MMS)

hej mina kära vänner, nu har jag äntligen landat i regniga sverige och är påväg hem till min älskling som fyller 18år idag! Skriver i morgon och berättar om mina underbara 26 dagar i värmen!:D